Bokbloggsjerkan 17-20 januari

Standardintro: På Annikas blogg ordnas det varje vecka ”Bokbloggsjerka”. Om man har en blogg med böcker att göra får man delta, man behöver bara svara på veckans bokrelaterade fråga och sedan börja hoppa bland andra bokbloggar som anmält sig i att vara med.

Veckans fråga: Vilken är den absolut bästa tv-serie/film du har sett i din genre? Serien eller filmen behöver inte vara en filmatisering av en författare du har läst men den/de ska ha en stark anknytning till din favorit genre.

Fantasy är absolut min favorit genre. Jag läser nog mer fantasy än tittar på fantasyfilmer men Lord of the Rings och The Hobbit är ju bra i den genren. Harry Potter finns ju också, de är bra men inte lika bra som böckerna. En annan jag måste nämna är Narnia filmerna. Jag har sett (och läst) de två första och jag tycker att de har filmatiserat berättelsen jätte bra och de har fångat den där magiska känslan ur böckerna.

2 tankar om “Bokbloggsjerkan 17-20 januari

Lämna en kommentar